رستوران های معروف شیراز+ آدرس و شماره تماس (قسمت اول)
مطالب
نکته ها
شیرازگردی
رستوران های معروف شیراز+ آدرس و شماره تماس (قسمت اول)

در این مقاله می خواهیم به بررسی رستوران های معروف شیراز همراه با آدرس و شماره تماس بپردازیم. پس اگر شما هم قصد سفر به شیراز را دارید و اهل رستوران گردی هستید تا انتهای این مقاله با شیرازروم، مرجع اجاره منزل مبله در شیراز همراه باشید. 

مقدمه ای در مورد شیراز


یکی از جذاب‌ترین و زیباترین شهرهای گردشگری ایران، شهر شیراز است. این شهر زیبا با داشتن آثار تاریخی و باستانی متعدد یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است. مسافران و گردشگران می‌توانند در کنار گشت و گذار در جاهای دیدنی و باستانی شیراز، برای صرف غذا یکی از بهترین رستوران های شیراز را انتخاب کنند. انواع مختلف غذاهای اصیل ایرانی و شیرازی در رستوران های شیراز طبخ می‌شوند. برای آشنایی با رستوران های معروف شیراز+ آدرس و شماره تماس با ما همراه باشید.

رستوران های معروف شیراز+ آدرس و شماره تماس (قسمت اول)


رستوران هفت خوان


مجموعه‌ای کامل با ورودی باشکوه برای هر نوع غذایی که دل‌تان بخواهد. این مجموعه در چند طبقه تاسیس شده که هر طبقه به یک نوع غذا اختصاص داده شده. غذاهای سنتی ایرانی، غذاهای فرنگی، فست فود و حتی کافی‌‌شاپ. این تنوع فعالیت باعث کاهش انتخاب‌های شما نمی‌شود. در هر طبقه‌ای و برای هر نوع غذایی با بهترین و کامل‌ترین منو روبرو خواهید بود. همچنین چیدمان هر طبقه متناسب با غذای مخصوص آن طبقه است. مثلا در طبقه غذاهای سنتی تنورهای پخت نان و خانم‌های مشغول پخت را می‌بینید. بنابراین با هر سلیقه‌ای که دارید، این مجموعه و غذاهای باکیفیت‌ش گزینه‌ای مناسب برای شماست. هرچند هفت خوان علاوه بر رستوران سالن‌های دیگری هم برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متفاوت دارد.

اگر تصمیم گرفتید جشن عروسی یا نامزدی خود را در سالن یا بهترین رستوران های شیراز بگیرید، پیشنهاد ما رستوران هفت خوان است.

برای ثبت خاطره‌هایتان هم می‌توانید سری به آتلیه عکاسی این مجموعه بزنید.

  • آدرس:استان فارس، شیراز، بلوار قرآن
  • شماره تلفن: ۳۲۲۷۰۰۰۰-۰۷۱

عمارت شاپوری


یک تیر و دو نشان. هم از یکی از قدیمی‌ترین بناهای شهر دیدن کنید و هم همان‌جا خودتان را مهمان غذایی گرم و خوش‌مزه کنید. باغ عمارت شاپوری که قدمت آن به دوران پهلوی اول می‌رسد از جاذبه‌های گردشگری شیراز است. معماری این عمارت ترکیبی از معماری ایرانی و غربی است و از جمله مجلل ترین بناهای شهر محسوب می‌شود. در ورودی عمارت حوضی بزرگ و پنج پر قرار دارد  که جلوه‌ای باشکوه را از همان بدو ورود خلق کرده. پس از آن با گذر از معابری قرینه وسنگ فرش شده به خود عمارت که در دو طبقه ساخته شده می‌رسیم. سبک اصلی بنای این عمارت سبک قاجاریه بوده. اما آنچه این عمارت را به باغی ایرانی اروپایی تبدیل کرده، خلاقیت‌هایی است که از سبک معماری غربی در آن به کارگرفته شده. مثل وجود بالکن که در معماری ایرانی مرسوم نبوده.

با تمام این تفاسیر، اگر تصمیم گرفتید که از اینجا دیدن کنید، کافی شاپ و رستوران عمارت مکانی مناسب برای گذران وقت و صرف غذاست. برای آنکه هم سری به یکی از بهترین رستوران های شیراز زده باشید و هم عمارتی زیبا را ببینید، عمارت شاپوری تنها انتخاب شما است!

  • آدرس: استان فارس، شیراز، خیابان کریم خان زند، خیابان انوری، تقاطع اهلی
  • شماره تلفن: ۳۲۳۴۷۴۹۱-۰۷۱

مجموعه رستوران باکویه


چهار رستوران کنار هم و در دل کوه. مجموعه باکویه تلفیقی از هنر و طبیعت و فرهنگ در کنار هم است. این مجموعه در شمال شرق شیراز و بر فراز کوه ساخته شده. با منظره‌ای باشکوه از بافت تاریخی شهر و شاه‌چراغ. در اصل این مجموعه مشتمل بر چهار رستوران است. رستوران غار، قشقایی، آلاچیق کاج و بیرون بر.

رستوران غار در دامنه کوه قرار گرفته. رستوران قشقایی که به شما منویی از اصیل‌ترین غذاهای سنتی پیشنهاد می‌دهد. و رستوران آلاچیق کاج که در بالاترین بخش مجموعه و روی کوه قرارگرفته. با میز و صندلی‌هایی که در دل کوه چیده شده‌اند یا روی قله کوه در فضایی سرباز و منظره‌ای دل‌چسب. با عبور از مرتفع‌ترین پل هوایی شیراز هم می‌توانید از یک رستوران به دیگری بروید.

اگر به این رستوران رفتید، کلم‌پلو شیرازی و نان تازه و داغ آن را از دست ندهید، خوردن این غذاها در یکی از بهترین رستوران های شیراز آن هم در دل غار، عجیب می‌چسبد!

  • آدرس: استان فارس، شیراز، بلوار جدید قرآن،  نرسیده به بلوار ابوالکلام
  • شماره تلفن: ۳۲۲۸۱۰۰۰-۰۷۱

مجموعه صوفی


این مجموعه شامل رستوران سنتی و سفره‌خانه، مجتمع گردشگری و بازارچه غذای صوفی است. تمام این تنوع آن هم در جاهای مختلف از شهر نشان‌دهنده تجربه و سابقه‌ای درخشان است. موسس رستوران سنتی فعالیت خود را در سال ۱۳۵۱ آغاز و پس از ۱۰ سال رستوران خود را با معماری‌ای به سبک قاجار به روی مشتر‌هایش باز کرد. البته حدود ۱۶ سال پیش معماری این رستوران به سبک زندیه تغییر پیداکرده. هرچند این رستوران نسبت به قبلی‌ها جوان‌تر است اما باز هم از رستوران‌های لوکس و قدیمی شیراز محسوب می‌شود. منوی رستوران صوفی از این کامل‌تر نمی‌شود. حتی اگر به دنبال فست فود یا غذاهای عجیب فرنگی هستید بازهم این ستوران مناسب شماست. اگرچه منوی این رستوران، منوی گرانی محسوب می‌شود اما به یک بار امتحان کردن می‌ارزد.

در بین بهترین رستوران های شیراز تنها می‌توانید در مجموعه صوفی یک تجربه کاملا متفاوت از غذاهای هر ملیتی را داشته باشید.

  • آدرس: استان فارس، شیراز، بلوار ستارخان، روبروی کوچه ۱۸
  • شماره تلفن: ۳۶۴۹۰۰۰۰-۰۷۱

رستوران خانه سنتی پرهامی


اگر گشت و گذارتان در بافت تاریخی شهر است، این رستوران مختص شماست. حالا که گذرتان به مسجد و بازار وکیل افتاده با کمی قدم زدن در آن اطراف به خانه پرهامی می‌رسید. خانه‌ای به ۲۰۰ سال قدمت که در اوج زیبایی و سادگی، خاطرات شیرین خانه‌های قدیمی را مرور می‌کند. حوض‌ فیروزه‌ای پر از ماهی، پنجره‌های شش گوشه رنگی، درهای چوبی و اتاق‌های تو در تو که حالا با چیدمانی خوش سلیقه میزبانی بی‌نظیر برای شماست.

الحق که صاحبان کنونی این خانه سنگ تمام گذاشته‌اند. گل و گیاه‌هایی که در هر گوشه و کنار خانه به چشم می‌خورد به همراه میز و صندلی‌های ساده فضایی خاطره‌انگیز را برای شما خلق کرده‌اند.

پس به شما پیشنهاد می‌کنیم، لذت خوردن بهترین غذاهای سنتی شیراز را در این خانه رستوران دوست‌داشتنی از دست ندهید. در بین بهترین رستوران های شیراز این رستوران تنها موردی است که واقعا حس غذای خانگی دلچسب را به شما می‌دهد.

  • آدرس: استان فارس، خیابان لطفعلی خان زند، بعد از سه راه احمدی گود عربان، ضلع مقابل مسجد نصیرالملک
  • شماره تلفن: ۰۹۱۷۷۰۰۸۰۵۸

باغ رستوران خوشا شیراز


نام این رستوران شاید بیشتر از قبلی‌ها به گوش‌تان خورده. فضای این رستوران نسبت به قبلی‌ها بزرگتر است.مساحتی بزرگ و زیبا به همراه پارکینگ که خیال شما را از بابت جای پارک راحت می‌کند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که از بین نشستن در فضای سرباز و میان جمعیت یا نشستن در اتاق‌های خصوصی یکی را انتخاب کنید. این رستوران هم، یک رستوران سنتی محسوب می‌شود هرچند شاید فضایی به نسبت مدرن‌تر از بقیه داشته باشد. هرجایی را که در این رستوران انتخاب کنید طبیعت و طروات را در کنار خود حس می‌کنید. لذت بردن از صدای آب و نشستن کنار طبیعتی زنده همراه با صرف غذایی خوش‌مزه کنار عزیزان، فرصتی‌ست بی‌نظیر که خوشا شیراز در اختیارتان قرار می‌دهد.

اگر در بین بهترین رستوران های شیراز دنبال انتخابی مدرن و شیک می‌گردید، قطعا باغ رستوران خوشا شیراز را باید انتخاب کنید.

  • آدرس: استان فارس، شیراز، بلوار صنایع، روبروی ورودی گلدشت حافظ
  • شماره تلفن: ۳۶۵۰۴۳۲۴-۰۷۱