رستوران های معروف شیراز+ آدرس و شماره تماس (قسمت دوم)
مطالب
نکته ها
شیرازگردی
رستوران های معروف شیراز+ آدرس و شماره تماس (قسمت دوم)

در مقاله قبل با موضوع "رستوران های معروف شیراز+ آدرس و شماره تماس (قسمت اول)" به معرفی 6 تا از رستوران های معروف شیراز پرداختیم. در مقاله ی امروز از شیرازروم میخواهیم دیگر رستوران های معروف شیراز را معرفی نماییم. پس اگر شما هم اهل رستوران گردی هستید با ما در این مقاله همراه باشید. اگر هم هنوز مقاله قبل را نخواندید اینجا کلیک کنید.

رستوران های معروف شیراز+ آدرس و شماره تماس (قسمت دوم) 


رستوان شاندیز


قطعا همگی شما با نام شاندیز آشنا هستید. مجموعه رستوران‌هایی که چندین شعبه معتبر در مقاصد گردشگری ایران دارند. شعبه شاندیز هم یکی از بهترین رستوران های شیراز است. این رستوران در منطقه مرتفع شهر با منظره‌ای از دروازه قرآن قرار گرفته. آلاچیق‌هایی با سقف حصیری که در لبه بام قرار گرفته‌اند به شما منظره‌ای دیدنی از شهر مخصوصا در شب می‌دهند. مکانی مناسب برای وقتی که پا به شهر می‌گذارید اولین تجربه فوق‌العاده‌ و خوش‌مزه‌تان را آغاز کنید. فضایی صمیمی که با گل‌کاری‌های باسلیقه به جایی فوق‌العاده و دل‌نشین تبدیل شده. همراه با خانواده سری به این رستوران زده و هم از نمای بی‌نظیر شهر لذت برده و هم یکی از بهترین غذاهای باکیفیت شیراز را امتحان کنید.

  •  آدرس: استان فارس، شیراز، دروازه قرآن، لونا پارک، بام شیراز، رستوران شاندیز شیراز
  • شماره تلفن: ۳۲۲۷۴۷۴۹-۰۷۱
  • شماره مدیر داخلی: ۰۹۲۱۲۴۲۵۳۰۰

رستوران سنتی کته ماس


در لیست سنتی‌ها بی‌انصافی‌ست که نام این رستوران همه‌چیز تمام را از قلم بیندازیم. این رستوران برخلاف قبلی ورودی باشکوهی ندارد و نام آن را به سادگی فقط روی تابلویی کوچک می‌بینیم. ورودی رستوران راه‌پله‌ای باریک با دیوارهای آجری است که به فضایی بزرگ و دل‌نشین ختم می‌شود. گوشه و کنار راه‌پله با گلدان‌های سفال و لوسترهای سنتی مزین شده. لباس‌های سنتی  کارکنان رستوران نیز با نهایت دقت و سلیقه انتخاب شده اند. حوضچه‌های کوچک با دیواره‌های آجری روی کف‌های کاشی کاری شده، سقفی بلند با نقش و نگارهای زیبا و میز و صندلی های چوبی، همگی به ایجاد فضایی صمیمی و دوستانه کمک کرده. حتی اگر این سفر را با دوستان‌تان هم شروع کرده باشید، فضای این رستوران برای شما مناسب خواهد بود. در بین بهترین رستوران های شیراز این رستوران صمیمی‌ترین و دنج‌ترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید.

  • آدرس: استان فارس، شیراز، سه‌راه نمازی، طبقه زیرین هتل سعید.
  • شماره تلفن: ۳۲۲۳۱۸۱۸-۰۷۱


رستوران سنتی شرزه


قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین رستوران شیراز. همین عنوان‌ها به قدری جذاب هستند که مطمئن شوید اینجا ارزش حداقل یک بار امتحان را دارد. هرچیزی که می‌توانید از یک رستوران سنتی بخواهید در اینجا پیدا ‌می‌کنید. رومیزی‌های ترمه با طرح و رنگ‌هایی که فضای سرو غذا را با نشاط کرده‌اند. رستورانی دوطبقه با مساحتی بزرگ که شاید فقط در روز‌های عید شلوغ بشود و کفاف مشتری‌ها را ندهد.

اما حالا به اصل ماجرا می‌رسیم، غذاهای سنتی از انواع کباب و جوجه تا سنتی‌ترین غذاهای شیراز در سینی‌های فلزی وظروف مسی سرو می‌شوند. گفتنی نیست که لازم نیست بابت کیفیت غذاهای اینجا نگران باشید. به‌هرحال بی‌دلیل نیست که یک رستوران بتواند سال‌های سال عنوان سنتی‌ترین رستوران را به دوش بکشد. البته این را هم بگوییم که این رستوران، جزو بهترین رستوران های شیراز و البته گرانقیمت محسوب می‌شود.

  • آدرس: استان فارس، شیراز، خیابا طالقانی، خیابان مسجد وکیل
  • شماره تلفن: ۳۲۲۴۱۹۶۳-۰۷۱

باغ رستوران نخلستان


یکی دیگر از بهترین رستوران های شیراز. همان‌طور که نام رستوران نشان می‌دهد، رستورانی به سبک و سیاق جنوبی‌هاست و صاحب رستوران نیز اهل بوشهر است. غذای سنتی شیراز در محیطی جنوبی آن هم در منطقه‌ای خوش آب و هوا ترکیبی‌ست که نباید از آن بگذرید. با آلاچیق‌های که شما را به یاد شهرهای جنوبی کشور می‌اندازد. اگر پاییز یا بهار به شیراز رفته‌اید با نشستن در فضای بیرونی رستوران می‌توانید از آب و هوای مطبوع شهر نیز لذت ببرید. علاوه بر غذاهای سنتی ایرانی، می‌توانید دوغ محلی یا انواع ترشی جنوبی را نیز در کنار غذای خود سفارش دهید. معماری و چیدمان رستوران، میز و صندلی‌های چوبی خاصش و پشتی‌های قرمز رنگ سنتی همگی مواردی است که به حال و هوای جنوبی رستوران کمک کرده. در گوشه و کنار رستوران همواره نشانه‌هایی ازمردمان جنوب می‌بینیم. آلات موسیقی رایج خلیج فارس، درخت‌های نخل داخل حیاط، ماکت کشتی که در گوشه‌ای از حیاط قرار گرفته. حتی ترکیب رنگی به کار گرفته شده در وسایل رستوران نیز گرمی و شور و حرارت جنوبی‌ها را به یاد می‌آورد.

این رستوران یکی از مقاصد شیرازی‌ها برای گذراندن تعطیلات آخر هفته نیز هست چراکه در یکی از مناطق خوش آب و هوا با طبیعتی زیبا قرار گرفته.

  • آدرس: استان فارس، شیراز، بلوار صنایع، روبروی درب سوم صنایع
  • شماره تلفن: ۳۶۲۳۱۶۲۹-۰۷۱

رستوران بل پاسی


یک رستوران ایتالیایی تمام عیار. اگر دیگر علاقه‌ای به خوردن غذای سنتی ندارید و دل‌تان هوس پاستا یا پیتزای فوق‌العاده کرده، اینجا می‌توانید دلی از عزا دربیاورید. منوی این رستوران فهرستی کامل از تمام فست فودهای ممکن را با بهترین کیفیت در اختیارتان می‌گذارد. همچنین بل پاسی گزینه‌ای مناسب است که بعدازظهرهای خود را با دوستان‌تان در کافی شاپ اینجا بگذرانید. نمای آجری رستوران و دیوارها و ستون‌های چوبی آن نمایی مدرن به رستوران بدهد. اگر شلوغی داخل رستوران اذیت‌تان می‌کند، می‌توانید صندلی‌های بالکن رستوران را انتخاب کنید.

پس اگر دنبال بهترین رستوران ایتالیایی در بین رستوران های شیراز هستید، سراغ بل پاسی بروید.

  • آدرس: استان فارس، شیراز، خیابان خاکشناسی، نبش سروناز، جنب کافی شاپ تولیپ
  • شماره تلفن: ۳۲۲۷۴۹۲۴-۰۷۱

رستوران باغ راز


مجموعه ای باشکوه در نقطه‌ای آرام از شهر و به دور از هیاهو. اینجا جزو رستوران‌های سنتی محسوب نمی‌شود اما بازهم این جور غذاها را می‌توانید سفارش دهید. معماری متفاوت و بی نظیر ورودی و همچنین سنگ‌فرش‌هایی که راه را در این باغ بزرگ به شما نشان می‌دهند. طبقه بالایی این مجموعه به  کافی‌شاپ اختصاص داده شده. چیدمان این طبقه روی سقف بوده و در فضایی سرباز با منظره‌ای از کل باغ است. همچنین یا می‌توانید در محیط سرباز و روی میز و صندلی‌های چوبی بنشینید. یا داخل ساختمان با دیواری تمام شیشه‌ای که به شما امکان لذت بردن از طبیعت بی‌نظیر این باغ را می‌دهد. مسلما در مجموعه‌ای به این بزرگی لازم نیست نگران کیفیت غذا باشید. اگر سفر خود را با دوستان‌تان آغاز کرده‌اید، کافی شاپ این مجموعه را به شما حتما پیشنهاد می‌دهیم.

در بین رستوران های شیراز این باغ راز است که می‌تواند بهترین دید را از بالای شهر به شما بدهد.

  • آدرس: استان فارس، شیراز، قصر الدشت، بلوار شاهد
  • شماره تلفن: ۳۶۲۳۴۰۰۰-۰۷۱