معروف ترین اقامتگاه های سنتی در شیراز
مطالب
نکته ها
شیرازگردی
معروف ترین اقامتگاه های سنتی در شیراز

شیراز، شهر شعر و ادب پارسی، در طول قرن‌ها از محبوب‌ترین مناطق ایران زمین برای سفر بوده است. در حال حاضر هم هزاران گردشگر در فصل‌های مختلف سال آماده گشت و گذار در این شهر زیبا و تاریخی می‌شوند تا علاوه بر لذت بردن از طبیعت ناب، از آثار تاریخی ویژه این شهر مثل بازار وکیل، آرامگاه شاعران بزرگی مانند حافظ و سعدی و… بازدید کنند.

این شهر زیبا، آب و هوایی بسیار مطبوع و دلچسب دارد و مسافران می‌توانند در تمام طول سال از حضور در این شهر لذتی بی‌نهایت ببرند. تجربه بهار شیراز، تصویری بی‌نظیر از این شهر پیش روی شما قرار می‌دهد که حتماً دل کندن از آن بسیار سخت خواهد بود.

البته یکی از مهم‌ترین جنبه‌های سفر به شیراز در هر فصلی، پیدا کردن اقامتگاه مناسب است. اقامت در یک مکان خوب می‌تواند سفرتان به شیراز را به یک تجربه خاطره‌انگیز و به یاد ماندنی تبدیل کند. اقامتگاه‌های شیراز بسیار متنوع هستند و شما می‌توانید با هر بودجه و سلیقه‌ای، مکانی مناسب برای اقامت پیدا کنید.

یکی از جذاب‌ترین اقامتگاه‌های شیراز که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده‌اند، اقامتگاه‌های سنتی و بوم گردی هستند.
اجاره بوم گردی علاوه بر این که شما را با جنبه‌های اصیل و تاریخی شیراز آشنا می‌کند، امکان دسترسی آسان و سریع به مکان‌های دیدنی شهر را هم فراهم خواهد کرد. ما در این مقاله شما را با معروف‌ترین اقامتگاه‌های شیراز آشنا می‌کنیم تا بتوانید آگاهانه اقدام به رزرو اقامتگاه در این شهر زیبا کنید. پس اگر شما هم طرفدار اسکان در اقامتگاه های سنتی در شیراز هستید با شیرازروم، مرجع اجاره منزل مبله در شیراز و همچنین آپارتمان مبله در شیراز همراه باشید.

اقامتگاه های سنتی در شیراز


اقامتگاه سنتی پسین


اگر قصد دارید در خانه‌ای تاریخی با حال و هوای سنتی شهر شیراز اسکان داشته باشید و با چند دقیقه پیاده روی، خود را به بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهر برسانید، برای اقامت در پسین تردید نکنید!

این خانه ۲۰۰ ساله که در دل بافت تاریخی شهر، نزدیک نارنجستان قوام قرار دارد، دارای فضایی دنج و خودمانی با حال و هوای خانه مادربزرگ‌هاست. دور تا دور حیاط، چندین اتاق قرار دارد که شما می‌توانید بر اساس تعداد همراهان و شرایط مورد نظر خود، اتاق مناسبتان را انتخاب و اجاره کنید.

در حیاط باصفای خانه پسین، چند تخت چوبی و میز و صندلی قرار دارد و بهترین مکان برای همنشینی با دوستان و وقت‌گذرانی در شب‌های زیبای شیراز است.

اگر برای بهره‌مندی از زیبایی‌های بهار شیراز به این شهر سفر کرده‌اید، حتماً لذت بیدار شدن با عطر دلنشین بهارنارنج را در هر صبح اردیبهشت تجربه خواهید کرد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های اقامتگاه پسین، دسترسی آسان و سریع به جاذبه‌های گردشگری شهر از جمله ارگ کریم خان، مسجد نصیرالملک، حافظیه  و سعدیه و چند مکان تاریخی دیگر است.

ضمناً شما می‌توانید در طول سفر، از صبحانه رایگان و غذاهای سنتی و جذاب رستوران این اقامتگاه هم استفاده کنید و تجربه دلچسبی داشته باشید.

  • نشانی: خیابان لطفعلی خان زند، کوچه نارنجستان قوام، پلاک 20
  • تلفن: 07132220015

اقامتگاه سنتی فروغ مهر


هتل یا اقامتگاه سنتی فروغ مهر شیراز یکی از زیباترین مکان‌ها برای اقامت در طول سفر به این شهر رؤیایی و خاطره‌انگیز است.

شکل قدیمی خانه با کاشی کاری‌ها و پله‌های زیبا، چشیدن طعم غذاهای اصیل شیرازی و امکان بهره‌مندی از تجهیزات مدرن در اتاق‌هایی با حال و هوای سنتی، لذتی است که فقط در چنین اقامتگاهی نصیب شما خواهد شد.

وجود رستوران و کافی شاپ در فضای داخلی اقامتگاه هم نگرانی شما را بابت تهیه غذا برطرف می‌کند و می‌توانید با خیال راحت از غذاهای خوش طعم و باکیفیت در فضای بکر و زیبای این اقامتگاه لذت ببرید.

قرار گرفتن در گذر تاریخی سنگ سیاه در دل بافت تاریخی شهر، باعث شده تا دسترسی شما به مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر از جمله ارگ کریم خان، شاه‌چراغ، مسجد و بازار وکیل و مسجد نصیرالملک فراهم شود و بتوانید به‌راحتی در کوچه پس کوچه‌های قدیمی این محله قدم بزنید. این خانه سنتی دارای ۱۸ اتاق است و تعداد بیش‌تری مهمان را در مقایسه با سایر اقامتگاه‌های سنتی در خود جای می‌دهد.

  • نشانی:  سه راه نمازی به سمت شاه چراغ، ابتدای بلوار دستغیب، کوچه کلانتری عباسیه (گذر تاریخی سنگ سیاه)، جنب موزه خانه فروغ الملک
  • تلفن:  07132243015

اقامتگاه سنتی ماه منیر


چنانچه می‌خواهید از اقامت در یک فضای کاملاً سنتی ایرانی لذت ببرید و با خاطراتی شیرین، شیراز را ترک کنید، اقامتگاه سنتی ماه منیر می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

این خانه تاریخی با قدمتی بیش از ۱۲۰ سال، دارای فضایی دنج و حیاطی بی‌نهایت زیبا و دلنشین است. وجود حوض فیروزه‌ای و گلدان‌هایش در کنار درختان سربلند محوطه این خانه، بهترین فضا را برای آرامش مسافران و رهایی از شلوغی شهر فراهم می‌کند.

از سوی دیگر، استفاده از امکانات مدرن در اتاق‌هایی کاملاً سنتی با دیوارها، شیشه‌های رنگی و تزئینات قدیمی، به شما امکان می‌دهد تا از فضای بکر و دنج آن لذت بیش‌تری ببرید.

در هنگام بازسازی این اقامتگاه تلاش شده تا کم‌ترین تغییرات در فضاسازی آن انجام شود و همه چیز، رنگ و بوی نوستالژی و اصیل خود را حفظ کند.

این اقامتگاه که در خیابان زند شیراز واقع شده، دارای کم‌ترین فاصله تا بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهر است. یعنی شما برای دیدن این مناطق نیازی به استفاده از وسایل حمل و نقل ندارید و به‌راحتی می‌توانید تنها با چند دقیقه پیاده روی، به شیراز گردی بپردازید.

  • نشانی: خیابان کریم خان زند (دروازه سعدی)، کوچه 7، فرعی 7/8
  • تلفن: 07132226973

اقامتگاه سنتی سپهر


اسکان در اقامتگاه سنتی سپهر، شما را به یاد فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی می‌اندازد. این خانه که با قدمتی بیش از یک قرن، در گذر تاریخی سنگ سیاه قرار گرفته است، از زیباترین اقامتگاه‌های موجود در قلب بافت تاریخی شهر به حساب می‌آید.

احتمالاً اولین چیزی که به‌محض ورود به این اقامتگاه نظر شما را به خود جلب می‌کند، در و پنجره‌های چوبی هنر نجاران شیرازی و شیشه‌های رنگی و زیبای آن‌ها است.

شما می‌توانید در شب‌های خنک شیراز، به همراه همسفرانتان در حیاط دنج این اقامتگاه، در کنار حوض کوچک و فضای سرسبز آن بنشینید و از آرامش محیط، همراه با مشاهده نور تابیده شده از لابه لای شیشه‌های رنگی نهایت لذت را ببرید.

  • نشانی: چهارراه پیروزی، گذر تاریخی سنگ سیاه، پایین تر از کلانتری عباسیه
  • تلفن: 07132245364

اقامتگاه سنتی روزبهان


این اقامتگاه سنتی که در واقع بوتیک هتلی شیک و جذاب به‌حساب می‌آید، در یک عمارت سنتی ایرانی در خیابان لطفعلی خان زند شهر شیراز واقع شده است.

اگر می‌خواهید در طول سفر به شیراز، در مکانی زیبا و آرام با حال و هوای نوستالژی اقامت کنید، اقامتگاه سنتی روزبهان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

فضای سنتی این اقامتگاه یادآور زندگی شاهزاده‌های قاجاری و جریان زندگی در بیش از یک قرن پیش است که با بهره‌گیری از امکانات مدرن، در اختیار شما قرار می‌گیرد.

تزئینات چشم نواز اتاق‌ها در کنار آرامش حیاط و سایر امکانات از قبیل رستوران، دسترسی به بناهای تاریخی و… باعث می‌شود تا اقامت در این بوتیک هتل، تجربه سفرتان به شیراز را دلچسب‌تر و خاطره‌انگیزتر کند.

  • نشانی: خیابان لطفعلی خان زند- خیابان شیخ روزبهان- کوچه دو- پلاک هفت

اقامتگاه سنتی شاه پریون


یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین مکان‌های اقامتی شهر شیراز، اقامتگاه‌ سنتی شاه پریون است. این بوتیک هتل با داشتن اتاق‌های متعدد و متفاوت، امکان لذت بردن مسافران از فضایی خاص و دلپذیر را فراهم می‌کند.

هر یک از اتاق‌های این اقامتگاه با حال و هوای خاصی طراحی و تجهیز شده و بر این اساس، نام ویژه‌ای هم دارد. همان‌طور که واحد همایونی با تخت مجلل و تجهیزات ویژه، یادآور خوابگاه‌های پادشاهان است، در واحد طبیعت، از چوب طبیعی و بدون تراش برای ساخت پایه‌های تخت استفاده کرده‌اند.

این ویژگی‌های خلاقانه و منحصر به فرد قطعاً توجه گردشگران را به خود جلب کرده و علاوه بر اقامت در فضایی آرام، شما را با جزئیات ظریف دوره‌های مختلف تاریخی و… آشنا می‌کند.

واحد ملل، داش آکل، ساسانی، صفویه، مطبخ، شعر و موسیقی و… از جمله واحدهای این اقامتگاه هستند که هر یک با توجه به نام خود، به شکلی خاص و متفاوت تجهیز و تزئین شده‌اند.

علاوه بر ویژگی‌های جذاب اتاق‌ها، محوطه بیرونی و حیاط این اقامتگاه هم بسیار سرسبز و زیبا با حوضی بزرگ در میانه آن است که امکان استراحت و وقت گذرانی در محوطه آن را برای شما فراهم می‌کند.

این اقامتگاه با دارا بودن رستوران و کافی شاپ مجهز، بهترین غذاهای سنتی ایرانی و غذاهای خارجی را به شما عرضه می‌کند تا کم‌ترین نیاز را به خروج از اقامتگاه داشته باشید.

  • نشانی: چهار راه مشیر، ابتدای خیابان قاآنی شمالی، اولین کوچه سمت چپ، کوچه 21، جنب پارکینگ ایلخانی
  • تلفن: 09198887008

اقامتگاه سنتی عمارت قوام الملک شیراز


این اقامتگاه بوم گردی که یادآور جریان زندگی مردم شیراز در دوران قاجار است، فضایی بکر و سنتی و چشم نواز را به مسافران خود عرضه می‌کند.

این خانه تاریخی در یکی از بهترین مکان‌های بافت تاریخی شهر شیراز قرار گرفته و در صورت اجاره اتاق در آن، می‌توانید به‌راحتی به هر یک از مکان‌های گردشگری مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

نارنجستان قوام، حمام وکیل، خانه زینت الملوک و… از جمله آثار دیدنی شیراز هستند که در کم‌ترین فاصله از این اقامتگاه قرار دارند.

اقامتگاه بوم گردی قوام الملک شیرازی، خانه‌ای سنتی با نه اتاق تجهیز شده برای مهمانان است که در سه بخش حیاط، همکف، طبقه بالا قرار دارند.

شما می‌توانید بر اساس نیاز خود، هر یک از این اتاق‌ها را انتخاب و رزرو کنید. حیاط سرسبز و باصفا و حوض بزرگ موجود در محوطه این اقامتگاه هم بر زیبایی و جذابیت فضای آن افزوده است.

  • نشانی: خیابان لطفعلی خان زند - بعداز موزه نارنجستان قوام - کوچه ۲۰
  • تلفن: 09384281043

اقامتگاه سنتی ورتاج


این اقامتگاه سنتی یکی از زیباترین و دنج‌ترین اقامتگاه‌های سنتی شهر شیراز است که در بافت تاریخی این شهر قرار دارد. اقامتگاه سنتی ورتاج دارای شش اتاق با تجهیزات و سبک دکوراسیون مختلف است که هر یک با نام ویژه‌ای خوانده می‌شوند.

یکی از جذاب‌ترین نکات مربوط به این اتاق‌ها، طراحی و تزئینات سقف هر یک است که به شکلی بسیار زیبا و چشم نواز، آراسته شده‌اند.

درخت‌های نارنج حیاط، حوضی با کاشی‌های فیروزه‌ای و در و پنجره‌های چوبی با شیشه‌های مشبک رنگی، حال و هوایی نوستالژی و بی‌نظیر به این اقامتگاه بخشیده است.

شما در صورت رزرو اتاق در این اقامتگاه می‌توانید به کلیه امکانات آن از جمله صبحانه رایگان و کافی شاپ موجود در محوطه دسترسی داشته باشید و سفری خاطره‌انگیز به شهر شعر و ادب ایران را تجربه کنید.

  • نشانی: خیابان کریم‌خان زند، کوچه 11، بازارچه فیل
  • تلفن: 07132223305